Zondag 23 maart 2014: Gearriveerd in Kiruna

23 maart 2014 - Kiruna, Zweden

ISA is gearriveerd

Hallo daar...

Eindelijk in het "koude" Noorden. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat het niet zou koud is als ik gehoopt had. Ik verwachte en hoopte hartstochtelijk op een temperatuur rond de -20°C, het is hier echter maar -7°C. Toch zal dit niets van mijn plezier weg nemen. Ik heb hier zolang naar uitgekeken!

Vanochtend werd er om 9u30 aan het station in Norrköping verzameld. Daar namen we de trein naar Stockholm. Op de trein spreken we af met de mensen van Linköping (de trein kwam daar eerst). Eenmaal aangekomen in Stockholm hadden we 2uur de tijd vooraleer we de Flygbussarna konden namen naar de luchthaven. De vlucht zelf liep gesmeerd, en al snel landden we in het besneeuwde Kiruna. Toch grappig dat in België alles plat ligt wanneer er sneeuw is, terwijl hier de vliegtuigen landen op besneeuwd landingsbanen. CRAZY!

Wanneer we geland waren stonden er 3 busjes op ons te wachten.Deze busjes brachten ons naar ICA. Waar iedereen boodschappen moest doen voor de komende 5 dagen. Wat een chaos was dat. Niemand was daarop voorbereid. Je moet aan alles denken: ontbijt, lunch, avondeten, snacks, drinken,... De voorziene 45 min waren niet genoeg, het duurde 1u30 min voordat iedereen de supermarkt uitgewandelde.

In het kamp hebben we drie huisjes tot onze beschikking. We zijn met 27 en we hebben huisjes van 14, 11 en 5. Nadat de huisjes waren toegekend, de bedden opgeëist waren en iedereen gegeten had werd er afgesproken op de vuurplaats. De vuurplaats is een gezellige tent/ huis waar iedereen kan komen om te chillen rond een kampvuur. (Jaja, we hebben aan de marshmallows en de worstjes gedacht :p )

Rond het kampvuur werden enkele spelletjes gespeeld om elkaar beter te leren kennen.Ik had GOTYAH! voorbereid. Dat is een soort van Battle Royale. Iedereen krijgt twee papiertjes. Daarop staan een naam een een voorwerp. Je moet die persoon "vermoorden" met dat voorwerp. Dat doe je doe de persoon in kwestie iets te laten doen met je voorwerp. Wanneer de persoon dood is krijg je zijn/haar papiertjes en heb je een nieuw slachtoffer. Op het einde blijft er één winnaar over. Als je het goed speelt kan je het hele spel winnen door slechts 1 persoon te vermoorden. Hopelijk raak ik ver in het spel.

Het was zo gezellig dat ik pas om 2u30 in bed lag. Ik ben gewoon zij blij dat ik hier ben. Morgen komen we samen om 9u30 voor de snowmobile tour!!! Daarmee gaan we naar het Ijshotel en daarna gaan we naar een oude Sami-kerk en naar een plaats waar we rendieren kunnen zien (knuffelen en voederen tegen betaling).

You know you miss me.
xoxo