Zaterdag 18 januari 2014: Rooster eerste weken

18 januari 2014 - Norrköping, Zweden

Hej hej lieve volgers!

Eindelijk heb ik mijn lessen voor het eerste deel van het tweede semester gevonden. Hier wordt een semester opgedeeld in twee stukken, een beetje zoals het 6-wekensysteem bij ons. Het was niet evident. Ik heb allerlei dingen geprobeerd en getest, uiteindelijk had ik besloten om maandag 20/01 even langs te gaan bij Helena in "The International Office". Gelukkig hebben Richard en Sebastian mij kunnen helpen. Stel je voor dat ik mijn eerste les zou missen maandag! Ai ai... Ben ik blij dat de heren altijd een meisje in nood helpen! Wat een helden zijn er hier in Norrköping! Eerst Botond, nu Richard en Sebastian.... Ik ben benieuwd naar alles wat er nog zal volgen *hihi*.

Hier zie je het rooster voor mijn vak "Film, video as aesthetic expression". Vergeet niet dat ik ook nog Zweeds heb. We zijn met een aantal Erasmussers die Zweeds volgen. Er zijn vier verschillende groepen voor Zweeds, met elk een ander uur. We zouden graag samen gaan, dus we moeten nog kijken welke groep het beste bij onze uurroosters past. Ik houd jullie op de hoogte!

Zoals jullie zien heb ik niet al te veel les. Tijd voor de groepswerken, mijn e-portfolio, vrijwillige stage EN te werken in Trappan. Trappan is een studentencafé/restaurant/dansclub...door studenten voor studenten. Het heet zo vanwege de oranje trappen aan de buitenkant van het gebouw. Het is goedkoper dan de andere pubs en restaurants in de buurt, omdat de studenten die er werken dit gratis doen. Ik zou dat ook willen doen. Ik verkies de bar en niet de keuken, dat doe ik graag. Niet vanwege de voordelen (korting op eten en drank, niet moeten aanschuiven in de rij,...) maar voor de mensen. Ik ben namelijk vastbesloten om Zweeds te leren en Zweedse mensen te leren kennen. Deze gesloten cultuur zal mij binnen laten! *fingers crossed* We zullen zien hoe dit alles gaat!

You know you miss me.

xoxo