Woensdag 26 februari 2014: Tweede meeting met ISA

26 februari 2014 - Norrköping, Zweden

Kiekeboeh!

Vandaag had ik de tweede meeting met ISA. Hier heb ik nog niet eerder ver geschreven dus laat ik eerst vertellen wat het is en wat we doen. ISA staat voor International Student Association. Dit kan je vergelijken met DSR in de KHLeuven, Departementale Studentenraad. Alleen is ISA niet voor een specifiek departement maar voor alle internationale studenten op LiU. De universiteit zelf heeft 25.000 studenten. ISA is de enige organisatie dat de internationale studenten vertegenwoordigd, we zijn belangrijk.

Wat doet ISA nu eigenlijk? ISA organiseert evenementen en uitstappen voor de studenten hier. Verder zijn we ook een speler op hoger niveau, regelmatig wordt er samengezeten met de "hoofden" van de universiteit, om te zeggen wat er moet veranderen. Hier in Zweden wordt er erg goed naar de studenten geluisterd. Je zou kunnen zeggen dat er hier een hele studentenpolitiek heerst. Regelmatig staan de verschillende studentenraden in de hal met een stand waar ze enkele gadgets uitdelen en met de studenten praten over mogelijke veranderingen.  Zo hebben de studenten een gratis campusbus opgeëist tussen de verschillende campussen. "U heeft meer campussen waar we moeten zijn, dan moet u ook voor zien dat we er geraken".

Terug naar het meer interessante voor jullie. ISA zorgt er bijvoorbeeld voor dat we naar Lapland gaan. We doen dit veel goedkoper dan ESN (Erasmus Student Network), waar de basis prijs 600 euro is, doen wij het voor een toaalprijs van 500 euro, alles inbegrepen (hondenslee, sneeuwmobiel, bouw je eigen iglo, ijsvissen,...). Verder zijn we bezig met iDay, kort Internationale Dag. Dit is een bijeenkomst waarop studenten hun land vertegenwoordigen aan de hand van standjes met informatie eten en (typische) dans. Het is een heuse wedstrijd. Ik hoop dat het dit jaar ook een succes wordt.

Binnen ISA ben ik de secretaresse/ verslaggever. Ik ben verantwoordelijk voor het verslag van de vergaderingen en voor het verzamelen van documenten. Alle documenten die opgesteld worden moeten bij mij komen. Ik plaats dat op de Google Drive. Iedereen zou in principe iets aan mijn kunnen vragen. Wanneer ik een document niet kan vinden of niet heb, ben ik de gene die onder mijn voeten krijg.

Verder heeft Zahid, de voorzitter, mij als verantwoordelijke aangesteld voor de trip naar Helsinki (hoofdstad van Finland). Wow, wat een verantwoordelijkheid. Ik heb nog nooit een trip georganiseerd. Ik ben er zeker van dat ik hier veel van zal leren. Aan alles denken, prijzen en manieren vergelijken, met geld omgaan, alles boeken... Ik ben blij dat ik ik met mijn vragen naar Zahid kan.

Hopelijk zal dat allemaal lukken (vast wel).

You know you miss me.

xoxo

Svenskanne

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Denoulet Greta:
    27 februari 2014
    Hey Anne !

Spannend daar allemaal ! Proficiat met je nieuwe verantwoordelijkheid bij ISA ! Het zal je zeker wel
    lukken ! Groetjes Mama Gilles