Vrijdag 28 tot zondag 30 maart 2014: Gilles op bezoek

30 maart 2014 - Norrköping, Zweden

En maar wachten...

(zie vlog SvenskAnne_30_Bezoekje van Gilles)

Eindelijk is het zover. Mijn Gilles komt naar Norrköping.

Wat doe ik hem toch aan?!

Als ik het mij juist herinner moest hij om 4u20 opstaan om op tijd in Charleroi te zijn. Dan zou hij om 11u15 landen in Nyköping. Ik nam de flygbussarna om 10u. Dan was ij om 11u op de luchthaven en moest ik slecht 15min wachten op mijn schat. Genoeg tijd om mijn gevonden tripod op te stellen en zijn aankomst te filmen :D Ik had en kei goed plekje, tot er 2 jongens voor gingen staan. Toen ik een nieuwe plek gevonden had ging er een vrouw voor staan. Doen ze dat nu express?!

Toen me eindelijk weer in zijn armen bevond moesten we 2uur wachten. Net als toen ik aankwam in Norrköping, was de bus pas om 13u. Gelukkige was het mooi weer en konden we samen wachten. Eenmaal in de bus viel ik in slaap. Sorry! Ik kan er niets aan doen. Dat is nu eenmaal mijn talent: in slaapvallen in openbaar vervoer.

Eenmaal in Norrköpng checkten we in in Strand Hotel. Hier was ik al met mama geweets. Een klein gezellig hotelletje. Nardat we geïnstalleerd waren toonde ik Gilles het centrum. Ik toonde hem Systembolaget en de winkel waar ik de allereerste keer boodschappen deed. Daar was Gilles onder de indruk van de saladebar. Dit is een soort van buffet. Je neemt een bakje en vult dat met wat je wilt eten (ijsbergsla, rucola; garnaaltjes, kip, eitjes, kaas, hamblokjes, tomaatjes, geraspte wortels, komkommer, satéstokjes...). We vulde 1 bakje en aten het buiten op.

In de avond nam ik Gilles mee naar het afscheidsdiner van Botond. Mijn held, verlaat Norrköping om werk te zoeken in Stockholm. :( Nu konden mijn vrienden eindelijk Gilles ontmoeten en nu kan Gilles eindelijk een gezicht plakken op de mensen waarover ik praat.

Volgende dag toonde ik Gilles de industriële site en zaten we op ons gemakje langs de rivier. Ik geloof zelfs dat we een beetje gebruind zijn. 's avonds was er afgesproken in Bishops Arms om Nina's afscheidscadeau te regelen. Daar kon Gilles zien hoe hoog de alcoholprijzen zijn op café. Er is namelijk een belasting van 80%.

Vrijdag moesten we om 12u uitschecken. Om 16u05 moest Gilles de bus hebben naar de Skavsta. Nog even genieten va onze laatste momenten samen.  Door een slotje aan de brug te hangen. Jammer dat hij maar 2 dagen kon blijven. Wat had ik hem nog graag wat langer bij mij gehad. Nu komt de langste periode..2 maanden. We overleven dat wel. En Skype is een grote hulp.

Tot snel lieverd xx