Vrijdag 14 maart 2014: Curling, the real Swedish experience

14 maart 2014 - Norrköping, Zweden

Tjena, hur är läget?

zie vlog SvenskAnne_24_Curling, the real Sweden experience  --> met een gedownloade versie van AVS Video Editor gemaakt vandaar het watermerk in het begin

Vandaag stond curlen op het programma. Curlen is een typische sport hier in de Scandinavische landen, het wordt door jong en oud beoefend. De Zweden zelf zijn er heel goed in, dit stond dan ook op mijn bucketlist voor mijn Erasmus.

De dag voor ik aan hier in Norrköping arriveerde was er een gratis initiatie voor internationale studenten. Hier was ik duidelijk niet bij. Toen ik de poster nog eens tegen kwam vroeg ik aan de andere of ze ook eens wouden gaan. Zo contacteerde Botond de club nog eens en konden we vandaag een testje doen.

Samen met Nadine, Vicky en Botond wandelden we 15 minuutjes naar de crulinghal. Later kwam Nadine met haar fiets en Sina en Laure met de auto (waaat?!). Een oude vrouw gaf ons de basis voor het afstoten. Dat is veel moeilijker dan het lijkt! De helm was als een veilheidsmaatregel voor de vallers onder ons. Om je een voorbeeld te geven van de correcte houding kijk je maar naar de bovenstaande afbeelding en de foto's die ik genomen heb... Het verschil is niet moeilijk te spotten ;)

Nadat we elk een paar keer hadden mogen afstoten speelden we een wedstrijdje. Er was het rode team, met de rode helmen en de zwarte stenen. En er was het blauwe team (mijn team) met de blauwe helmen en de rode stenen. Heel handig dat het rode team de zwarte hadden genomen.. volgens mij probeerden ze verwarring te zaaien. Je krijgt maakt kans op punten wanneer de stenen in de rode cirkel liggen. Voor elke steen dat beter is dan een steen van het andere team krijg je één punt. Zo werd het 3-0 en 0-2 en 0-3. Normaal duurt een wedstrijd 11 "sets", wij speelden er echter maar 3. Om 17u was het tijd om af te ronden en naar huis te gaan.

Nu ga ik mijn valies maken voor Lund-Malmo-Kopenhagen en dan iets drinken met de rest.

You know you miss me.
xoxo