Dinsdag 21 januari 2014: Klaar voor morgen!

21 januari 2014 - Norrköping, Zweden

Morgen beginnen mijn lessen, eindelijk! Het is misschien raar maar ik kijk er echt naar uit! Ik ben vandaag zelfs op zoek gegaan naar mijn lokaal (B533). Dat was nodig want ik dit in een ander gebouw dan het supermoderne voor mijn deur. Ik zit in de Bomullspinneriet, dat ligt in de buurt vanTrappan en tegenover het gebouw van de toekomstige Harry Potter-tentoonstelling.

Ik kwam binnen in een grote hal met pilaren en trappen. Omdat ik nergens een kaart of pijlen zag ben ik maar gaan ronddwalen. Bij elk lokaal/ kamer hing een bordje. Sommigen hadden een B voor het getal, andere niet. Waarom? Geen idee, misschien zijn de lokalen met een B leslokalen. Het leek me logisch dat ik op de 5e verdieping moest zijn in lokaal 33. Omdat ik geen lift zag beklom ik de trappen in de trappenhal...het waren meer treden dan voor mijn kot in Leuven. Als snel vond ik het lokaal. Volgens mij gaan we met een kleine groep zijn. De reden dat ik dat denk is omdat het lokaal kleiner is dan die van de KHL. Daarbij staan de tafels in een grote (rechthoekige) kring...je weet wel wat ik bedoel. Wat ik voorlopig weet van het Zweedse onderwijs is dat ze verwachten dat je actief deelneemt aan de les zoals deelnemen in de discussies en zelf oplossingen aanbieden,... Doordat de tafels zo geschikt staan verwacht ik veel discussies met studenten en de prof. Natuurlijk is een schikking makkelijk te veranderen, en is het perfect mogelijk dat morgen alles anders staat.

Achja.. we zullen wel zien zeker. Een ding is zeker: Ik ben er klaar voor!

You know you miss me.

xoxo