Woensdag 29 - donderdag 30 januari 2014: Mijn verjaardag!

30 januari 2014 - Norrköping, Zweden

Hej daar!

Zie vlog: SvenskAnne_10_22ste verjaardag vieren.

De nacht van 29 op 30 januari hebben we mijn 22ste verjaardag gevierd. Laat ik maar even vertellen hoe alles gegaan is.

Ik heb er voor gekozen om het de 29ste te doen om de simpele reden dan mijn allerliefste mama op de 31ste komt. En iedereen weet dat het belangrijk is om uitgerust te zijn wanneer je ouders op bezoek komen (behalve bij een bevalling). Dus ja.. het feestje. Jochen zei vorige vrijdag (taco friday btw) dat hij zo'n gezellig kot heeft. Ik had hem gevraagd of ik het op zijn kot mocht vieren omdat ja... hier is het niet groot genoeg voor 20 man. Hij checkte het bij zijn kotgenoten, ze vonden het oké.

De plaats en het tijdstip was al geregeld. In Leuven trakteer ik voor mijn verjaardag, ik besloot dat nu weer te doen. We gingen niet naar een bar dus zou ik bier kopen. Sommigen heb ik het al verteld, andere niet... alcohol koop je hier niet in de supermarkt. Voor drank boven 3,5% moet je naar een alcoholwinkel: "Systembolaget". In Systembolaget heeft dan wel super veel. Zo spotte ik daar eerder enkele Belgische bieren: Hoegaarden, Duvel, Stella, Timmermans, Leffe en Grimbergen. Als studente van Leuven kan ik bijna niet anders dan voor iedereen een flesje Stella kopen. Toen was het schap bijna leeg.

Om 21u30 arriveerde ik samen met Nadine, we waren niet de eerste. We stopte alles in de koelkast en zetten ons samen met de mannen in de zetel. Langzaam kwam iedereen binnen, het was heel gezellig. Tegen twaalf uur besloot ik iedereen zijn Stella te geven zodat we konden toosten. Nadat ik iedereen zijn pintje gegeven had kwamen ze te voorschijn met taarten. Ik wist dat Richard een cake zou bakken, van de andere vier wist ik echter niets. Voor het eerst had ik kaarsen in de vorm van cijfers. ZO COOL! Nadat ik de taart had aangesneden kon er getoost worden. Toen bleken er cadeautjes te zijn! Weer werd ik verbaasd door mijn buddies! Dit is wat ik kreeg:

- een Zweedse vlag (Jeej! Ik wilde er sowieso al een maar kon het niet meteen vinden. Deze hang ik aan mijn muur en op het einde van mijn Erasmus MOET iedereen er iets op schrijven.)

- 5 dvd's (Leuk voor een rustig avondje.)

- microgolf popcorn (Voor tijdens de films natuurlijk!)

- een paar wanten (Ik was de mijne eerder deze week kwijtgespeeld, achteraf bleken ze in de voering van mijn jas te zitten -weer lekker slim van me-. Ze hadden toch maar nieuwe gekocht voor me en ze zijn super warm en zacht. mmmmm)

- een leren kaarshouder (Ze weten dat ik van kaarsjes houd. Nu kan ik ze veilig aansteken.)

- een notitieboekje met de zalige tekst "Evil plans and other stuff" (Nadine en ik waren onze tweede dag in een winkeltje waar ze super leuke spullen verkochten voor je huis. Daar had ik dit gezien. Het is iets dat je graag wilt hebben is maar niet zelf zou kopen. Boojah!)

- een blauwe theedoek (Hierin was het notitieboekje in gewikkeld. En zolang iets blauw is kan je bij mij niets fout doen.)

- 5 taarten (Om uit te delen natuurlijk)

In ieder geval het was een hele leuke avond.

You know you miss me.

xoxo