Maandag 28 oktober 2013: Boeken vlucht

28 oktober 2013 - Norrköping, Zweden

Het heeft lang geduurd, maar eindelijk heb ik mijn vlucht geboekt. Ik ben helemaal nieuw in alleen reizen met een vliegtuig. Ik heb natuurlijk al gevlogen met mijn ouders, en deze zomer met vriendinnen naar Italië. In mijn eentje vliegen is een heel ander paar mouwen. Meestal loop ik achter de groep aan "Wat moeten we doen? Waar gaan we heen...". Zo heb ik met de reis naar Italië geleerd dat je enkel moet inchecken wanneer je koffers bij hebt. Toen hadden we enkel handbagage mee. Nu zal ik twee koffers meenemen en zal ik dus WEL moeten inchecken.

Ik heb gekozen voor Raynair. Dit is een goedkope maatschappij, en als student is dat heel handig. Tijdens het boeken moest ik goed opletten dat ik niets verkeerd deed. Wat een reclame! Wat me het meest verbaasde was de prijs van de vlucht. Ik wist dat Raynair goedkoop was maar €9,99 voor enkele reis ging mijn petje te boven. Natuurlijk komen er nog een paar kosten bij, toch vlieg ik binnenkort voor € 16,99 naar Nyköping (de luchthaven) in Zweden. Met de koffers en de verzekering erbij reis ik voor bijna  €100 naar Zweden.

Hopelijk vergeet ik de Online Check-In niet, want dat kan €70 toevoegen aan mijn ticket.